Nya samarbeten och nya releaser

graphic-partnershipHur en singel som släpps ska lyckas på en starkt konkurrenskraftig musikmarknad är alltid omöjligt att förutspå. Det finns dock olika tips och trix att använda om man vill säkra vägen något för att stå bakom en hitsingel. Genom att samarbeta med populära och etablerade artister ökar chanserna att nå ut till fler potentiella nya fans. Det är ingen självklarhet att en ny singel eller ett nytt album kommer att ta fart och sälja bra även om man har en känd artist som är med och sjunger, producerar eller på annat sätt står bakom. Det handlar snarare om en mix av bra musik, bra artister, bra timing och ett smart sätt att släppa låten eller plattan på.

Att hålla hemligt vem en specifik samarbetspartner är kan spä på intresset och göra att fler blir nyfikna och vill veta mer. Detta är ett bra marknadsföringstips som också Starlight Records använder sig mycket av. Inte minst i det kommande släppet som kommer att slå stort då det är en av Sveriges främst etablerade artister inom sin genre som kommer att vara med på en singel med en ny mycket talangfull artist. Det låter spännande eller hur? Vänta ett par veckor till så kommer det ytterligare ledtrådar och smakprov!

Starlight Records har mycket på agendan under det kommande året. Det blir releaser av musik, presskonferenser med nya samarbeten som länge efterfrågats och som publiken är mycket nyfiken på. Det kommer även släppas nya musikvideos från de redan signade artisterna i skivbolaget och det kommer helt enkelt att bli ett mycket spännande musikår med start inom kort.

Som tidigare nämnt arbetar Starlight Records tillsammans med både studios och bokningsagenter för att skapa ett community av talangfulla musiker och passionerade tekniker med flera. Detta kommer också att öka under det kommande året vilket kommer ge mycket positiva effekter.

ADD YOUR COMMENT